2010. augusztus 1., vasárnap

Horgolt labdák

Már láttam a horgolós oldalakon többféle horgolt labdát, amit horgolás közben tömnek kerekre és ami babajátéknak nagyon megfelelő, mert puha és könnyen kézbe vehető. Én egy kicsit másra gondoltam, ami keményebb és lehet rendesen dobálni. Öt éves Bálintom rendelte a labdákat. Van egy csomó könnyű műanyag labdánk (golyófürdőből maradt) és azt egyszerűen körbehorgoltam.





Leírás

Fonal: Barka Gilice
Horgolótű: 4-es
Két félkört horgoltam és összevarrtam őket a labdán. Nem szabad pont akkora sapkákat készíteni, hogy összeérjenek a labdán, mert akkor két dobás után kinyúlik a labda ruhája. Akkora legyen a két félkör, hogy erősen összehúzva lehessen csak összevarrni.

Egy félkör így készült:
Kezdőkör: 5 láncszemet (lsz) hamispálcával körré zárunk.
1.sor: 1 lsz magasítás (ma)10 rövidpálca a körbe.
2.sor: 3 lsz ma (minden további sort így kezdünk) minden szembe 2 egyráhajtásos pálca (erp).
3.sor: Minden 3. szemre szaporítunk.
4.sor: Minden 4. szemre szaporítunk.
5.sor: Minden 5. szemre szaporítunk.
6-7.sor: Szaporítás nélkül horgoljuk.

Nincsenek megjegyzések: