2010. szeptember 29., szerda

Őszi kalap egyévesnek

Eredetileg egy 3 éves kishölgynek kezdtem ezt a kalapot horgolni, de menet közben láttam, hogy kisebb fejecskére lesz csak jó. Sebaj, nagy a család, sok barátunk van, majdcsak jó lesz valakire!
A színátmenetes fonal már régóta megvan, csak hozzá illő egyszinűt kerestem. Bordót vagy narancsot szerettem volna venni, de pont nem találtam. Addig nézegettem a fonal színeit és az otthoni gombolyagokat, míg ezzel a lilával összeugrottak. Először kicsit merésznek tűnt a párosítás, de végül így maradt...



Leírás
Fonal: Yarn-Art Elite, Red Heart Lisa, 100% akril
Horgolótű: 4-es
Magasság: 17 cm
Fej körméret: 46-50 cm, 1 évesnek való

5 láncszemet (lsz) hamispálcával (hp) körré zárunk.
1.sor: 2 lsz magasítás (mag) (félpálcás sorokat így kezdjük), 10 félpálca (fp) a gyűrűbe. A sort az utolsó a mag 2. szemébe szúrva hp-val zárjuk.
2.sor: Minden szembe 2 fp.
3.sor: Minden 2. szemre szaporítunk.
4.sor: Minden 3. szemre szaporítunk.
5.sor: Minden 4. szemre szaporítunk.
6.sor: Minden 5. szemre szaporítunk.
7.sor: Minden 6. szemre szaporítunk.
8.sor: 3 lsz mag, 2.szembe 1 egyráhajtásos pálca(erp)+ 1 lsz, egy szem kimarad, 1 erp+1 lsz és így tovább a sor végéig.
9-16.sor: 3 lsz mag 1 erp az első ívbe + 1 lsz.
17.sor: 2 lsz mag, minden szembe 1 fp.
18-22.sor: 2 lsz mag, fp-val horgolunk, minden 6. szemre szaporítunk.

Nincsenek megjegyzések: