2011. szeptember 12., hétfő

Pólóból fonal/ T-shirt yarn


Több helyen olvastam már arról, hogy régi pólókból fonalat lehet varázsolni, végre ki is próbáltam.
A következő leírás alapján fogtam munkához.
Először feltúrtam a szekrényt és találtam egy régi hálóinget, ami még nagyobb is mint egy póló.  Levágtam a felső részt és az alsó visszahajtást, hogy csak egy cső maradjon.
A felső részből, amit később nem használok fel vágtam egy 2,5 cm széles fonalcsíkot és 8-as horgolótűvel elkezdtem körbe horgolni. Nagyon vastag volt a fonal, nehezen haladtam.
Vágtam egy 2 cm széles csíkot és azzal is elkezdtem a horgolást, így már sokkal jobban ment. Nekifogtam a hálóing szétszabdalásához. Ollóval elég nehezen tudtam tartani a távolságot, ezért gurulóvágóval estem neki.

Nem vágtam végig az összehajtott hálóinget csak a vége előtt 5 cm-ig.
Most jön a trükk, amivel egybefüggő hosszú fonal lesz a pólóból.
Az egyben hagyott részt kiterítjük, és az első csíknál ferdén átvágjuk az anyagot a következő felvágott csík felé. Így ferdén felszabdaljuk az összes egyben hagyott részt.
A felvágott kígyót óvatosan széthúzogatjuk, amitől a fonal összepöndörödik. Ezzel el is készült a fonalunk.
A tervem egy kör alakú fürdőszobaszőnyeg volt, de nézzük meg mire futotta a hálóingből.
8-as tűvel 5 láncszemet(lsz) hamispálcával körré zártam és 3 lsz magasítás után 12 egyráhajtásos pálcát(erp) horgoltam a körbe.
2.sor: 3 lsz magasítás (minden sort így kezdünk) minden szembe 1 erp+1lsz került.
3.sor: Minden 2. szemre szaporítunk (páratlan ívekbe: 1 erp+1 lsz, páros ívekbe: 1erp+1lsz+1erp+1lsz)
4.sor: Két ívben szaporítunk, minden 3. ívben 1 erp+1lsz.
5.sor: Minden ívbe 1erp+1lsz.
6.sor: ld. 3.sor
7.sor: ld. 5.sor
8.sor: Minden 3. ívben szaporítunk.
Ezzel a mintával könnyű volt haladni a vastag fonal ellenére. A végeredmény egy 25 cm átmérőjű kör lett, ami fürdőszobaszőnyegnek kicsi, de tányéralátétnek éppen jó.
Nem hagyom ennyiben a dolgot, már túrom is a szekrényt a következő színben passzoló halálraítélt pólóért, hogy kikerekedjen az a fürdőszobaszőnyeg.
Próbáljátok ki Ti is, ha sikerrel jártatok mutassátok meg mit alkottatok!!!


Nincsenek megjegyzések: