2010. június 16., szerda

Horgolt színes kalap

Egy hónapja a varrás mellett próbálkozom a horgolással is. Szép színes, csíkos gyereksapkákat álmodtam...

Az első példányt legalább háromszor fejtettem vissza mire jónak ítéltem. Még így sem tökéletes, de már hordható.



Luca éppen ki volt pingálva, de a kalahoz kifejezetten illik ez az arcfestés. Hátulra egy kis virág került, amit akár elől is lehet hordani.





Ezt a verziót még a Nagymamám is fölvette volna...

Fonal: Adriafil-New Zealand, 75% pamut, 25% akril
Horgolótű: 4-es
Magasság: 20 cm
Fej körméret: 55 cm
Leírást itt találtam. Annyit változtattam rajta, hogy a magasításnál még 3 sort horholtam.
A virág egy ősrégi horgolós könyvből származik (Bános Mária: Horgolás).
Kezdés: 8 lsz-ből gyűrűt kapcsolunk össze hamispálcával
1.sor: 1 lsz magasításnak. A gyűrűbe 16 rö p-t teszünk.
2.sor: Mindem rö p-ba 1 egyráhajtásos p, utána 1 lsz. Az első p és lsz helyett 4 lsz.
3.sor: *Az első ívbe 1 rö p, 1 félp és 1 egyráhajtásos p; a második ívbe 1 egyráhajtásos p, 1 félp és egy rö p. * A *-tól ismételjük 8-szor.

Nincsenek megjegyzések: