2011. október 9., vasárnap

Linked double crochet kardigán

A korábbi ldc öltés egy kör alapú kardigán mintájából volt, de az elsőre választott fonal túl vékonynak bizonyult, nem haladtam vele elég gyorsan, így idő előtt sapkává formálódott. Na de most! Elővettem a barka/libikóka fonalkészletemet, választottam 3 egymással jól harmonizáló fonalat, és nekiláttam a kardigánnak, csak éppen 4 éves méretben készítettem. Szerintem nagyon jó kis forma ez, a lánynak is jól áll, de nem az övé lesz…
fonal: barka/libikóka minta: itt

Ahogyan a képeken is látszik, egy egyszerű körlap az egész, többféle öltéssel, a karkivágásig az a bizonyos linked double crochet, utána pedig 1 egyráhajtásos és 1 rövidpálca váltakozik, a következő körben fordított sorrendben. A méretre készítés sem bonyolult, ha elértük a kívánt hátszélességet, egymással szemközti oldalon karkivágást készítünk (láncszemsorral elválunk a körtől, majd visszacsatlakozunk, és dolgozunk tovább).

Nincsenek megjegyzések: