2012. április 1., vasárnap

Csőnadrág második élete

Tegnap rászántam magam, hogy a szekrényben felhalmozódott lyukas nadrágokat befoltozzam, ami menthetetlen azt levágjam. A farmerok, kordnadrágok térdén a lyukat előszőr néhány öltéssel összevarrom, aztán rávasalok egy foltot (vagy eleve erre a célra készült rávasalható verziót vagy egy darab farmerra kétoldalú ragasztófátylat vasalok). Ez sajnos nem marad a nadrágon csak az első strapáig vagy mosásig, úgyhogy mindenképp rá is kell varrni. A kézzel, pelenkaöltéssel rávarrt folt nagyon dekoratív, de két felvétel után elszakad a cérna, hímzőfonal, és lehet újra foltozni. Szóval be kell valahogy szuszakolni a varrógép alá a nadrág térdrészét. A varrógép toldalékát le kell venni. Először a deréknyílásnál húzom rá a nadrágot és a folt fölső körívét sűrű cikcakk öltéssel körbevarrom. Utána az alsó lábnyílásnál húzom a gép alá, ami már jóval nehézkesebb, különösen, ha a trendi csőnadrágról van szó. Az alsó körívet is átvarrom.

Egy 122-es szuperszűk farmerral meg is gyűlt a bajom. Foltozás szempontjából amúgy is "nagyon praktikus" a 6-8 éves korosztálynak ez a fazon, mert már divatozni akarnak, de azért még intenzíven kúsznak-másznak a homokozóban. Egy trapézfarmer kényelmesen felcsúszik az ilyen jellegű igénybevétel esetén, míg a csőnaci reped!!! És akkor jön hozzám a foltozóműhelybe. A szokásos módon megfoltozni képtelenség, vagy levágom rövidnadrágnak vagy varrok egy ugyanolyan nadrágrészt, mint amit le kellett vágni és azt hozzávarrom az eredeti gatyához. Ez a megoldás túl bonyolult és ha az összevarrásnál mégsem passzol a két rész akkor nyilván felrobbanok. Tettem-vettem a csőnacit, mígnem kipattant a megoldás. Néhány lyukas legginst is le kellett vágnom és az egyik nagyobb méretű (140-es) levágott legginsdarabot hozzápróbáltam a levágandó farmerhez és passzolt. Levágtam a farmert felvarrtam az alját és alá varrtam a leggins levágott szárát. A leggins rugalmas anyaga miatt jól illeszthető egy kissé szűkebb, bővebb nadrágszárhoz is. Szerintem jó lett.

1 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Szuperdivatos lett! :o)