2011. február 28., hétfő

Boleró

Lucának készült ez a boleró vagy kacagány. Szóval az a ruhadarab, ami egy téglalapból áll két oldalról összevarrva és csak a karokat lehet kétoldalról bebújtatni. Tudja valaki ennek az amúgy igen divatos ruhadarabnak a pontos nevét???








Több blogban is láttam már hasonlót, most Anyahajó leírását követtem, persze nem pontosan. Lemértem a kisasszony kinyújtott karjait csuklótól csuklóig, ami 90 cm volt (128-as méret). 6-os tűvel horgoltam egy ilyen hosszú láncszemsort Barka Mosó Masa fonalból (összesen 4 gombolyag fogyott). Ráhorgoltam 20 sort egyráhajtásos pálcákkal. Két végéről összevarrtam a szükséges hosszúságban, majd a kar és törzsnyílásokat vékonyabb fonalból 5-ös tűvel körbehorgoltam. Először egy rövidpálcasort, utána pedig minden szembe 2 vagy 3 szem egyráhajtásos pálcát horgoltam, amitől fodros lett a szegély.

Ezzel a darabbal nevezek a márciusi Barka Galériába.

4 megjegyzés:

gabi írta...

Nagyon tetszik! Mennyi Mosó masa kellett hozzá?

kedora írta...

Gabi, 4 gombolyagot használtam föl.

gabi írta...

Köszi!

anyahajó írta...

Nagyon szép ez a színkombináció :)