2011. február 3., csütörtök

Fodros kendő másképpen és a hozzá való sapka

A februári Barka Galériába ezzel a szettel neveztem.



Kendő mintája: Hilary Smith Callis után szabadon, 
sapka minta: saját, fonal: Barka/vasárnap és pehely 

Korábban már elkészítettem ennek a kendőnek az eredeti változatát, és amint kész lettem vele, máris megszületett a terv, hogy olyat is készítek, aminek csak a széle fordos, a kendő maga legyen egyszerű sima-fordított. Így az eredeti leírásból csak azokat a szaporító sorokat tartottam meg, amelyek a kendő félkör alakját hivatottak kiadni, a végén pedig a fodrot azzal is kiemeltem, hogy az angórás pehely fonallal készítettem. És annyi trükköt csináltam még bele, hogy az egyik oldalán a fodor kezdeténél csináltam egy 10 cm-nyi gomblyukszerű nyílást, amibe bele tudom fűzni a kendő másik végét. Így nem kell megcsomózni, de nem is csúszik le olyan könnyen a vállamról. A fodrok pedig mindent eltakarnak.
A fonalból maradt még, így készült hozzá egy sapka is. Egyszerű, fejre simuló fazon, viszont a fodros sálhoz illő hullámos mintázatot kapott a középső részénél. Ez igazából a különböző hosszúságú pálcikák szabályos váltakozásából jön ki, de az itt található leírás mindent elárul. :)
Jó volt ezzel a fonallal IS dolgozni. Gyorsan haladt a munka, a puha fonalat meg öröm volt közben fogdosni.

Nincsenek megjegyzések: