2011. szeptember 16., péntek

Egy új öltésfajta?


Nemrég letöltöttem egy nagyon jó kis kardigán mintát, és egyik nap lelkesen neki is láttam az elkészítésének. A minta leírásában találkoztam egy öltéssel: ldc avagy linked double crochet. Nem ismertem, és nem tudom mi lehet a magyar megfelelője, ha valaki ismeri, segítene nekem?
A lényege: fogjuk a horgolótűt és az előző pálca függőleges szárába beleötlünk, azon keresztül áthúzzuk a fonalat, ez lesz a ráhajtásunk, majd beleöltünk a következő szembe, áthúzzuk a fonalat, és befejezzük, mint a sima egyráhajtásos pálcát. Valahogy így néz ki a folyamat:
Beleöltünk az előző pálca függőleges szárába
Beleöltünk az előző pálca függőleges szárába
Beleöltünk a következő szembe, ott is áthúzzuk a fonalat
És befejezzük a pálcát, ahogyan a sima egyráhajtásos pálcával tesszük
Ettől a kis hátraöltéstől teljesen más, keresztezett szövésű textúrát kapunk. Gyönyörű lesz egyszínű fonallal is, de a színátmenetes fonal is remekül érvényesül.
Itt látszik a különbség, az utolsó néhány öltés egyráhajtásos pálcával készült

Én beleszerelmesedtem ebbe az öltésbe, őszi-téli meleg dolgokhoz kiváló. A minta leírásában nagyon ajánlgatták a szaporításhoz a jelölő használatát. Én persze vagányan belekezdtem anélkül, de bizony, így nagyon kellett figyelnem. Később, már amikor kicsit “szögletesedett” a kör, könnyebb lett a dolgom, de alapvetően sokkal nehezebb észrevenni, hogy hol szaporítottunk az előző körben köszönhetően a hátranyúló pálcáknak.
A fonal, amivel dolgoztam a Barka/Kabala, vékony pamutfonal. Kezdtem őszülni már, csak nem akart növekedni az én kardigánom, így menet közben más lett belőle, de ezt majd legközelebb… Azért a kardigán sem marad el!
Szóval, ha valaki tudja, hogyan is hívják ezt az öltést, segítsen nekem!



Nincsenek megjegyzések: